Itt vagy: KezdőlapÜzlettársTrendspotting: Új versenytárs a tömegközlekedésben

Trendspotting: Új versenytárs a tömegközlekedésben

A telekocsizás immár nemcsak Európa nyugati felén népszerű, hanem Magyarországon is egyre inkább alternatívája a sokszor kényelmetlen, vagy éppen elérhetetlen tömegközlekedési megoldásoknak. A piacvezető magyar telekocsi szolgáltató, az AutoHop (korábban Zivi) felhasználóinak száma elérte a 100 ezret és töretlenül növekszik. A 2012-es alapítású cég telekocsi szolgáltatása tavaly óta már Romániában, román nyelven is elérhető és további közép-európai terjeszkedés elébe néz.

A KSH adatai szerint Magyarország 3 milliós autóállományából naponta több százezer személyautó indul útnak, amelyek többségükben öt személyesek. Mivel azonban egy autóban átlagosan csak 1,57 ember ül, így a fennmaradó helyek óriási kihasználatlan potenciált jelentenek. Az AutoHop szolgáltatása a rendelkezésünkre álló erőforrások jobb kihasználásán alapul: egyszerű online megoldást kínál az adott útvonalon közlekedő, szabad ülőhelyekkel közlekedő autósoknak és a fuvart kereső utasoknak. 

A rendszer segítségével megvalósuló utak olcsóbbak, emellett sokszor kényelmesebbek és gyorsabbak is mintha az utas csak a tömegközlekedésre hagyatkozna. A sofőr számára az autó fenntartási és saját utazási költségeinek csökkenése jelent előnyt. Az AutoHop felhasználói online profiljukban számolnak be utazási élményeikről, az utasok és az autósok is publikusan értékehetik egymást, növelhetik online bizalmi indexüket. Fontos, hogy a kényelmi, valamint anyagi előnyök és a kisebb környezeti terhelés mellett a tömegközlekedésnél informálisabb telekocsi utak új fajta társas élményt is jelentenek a felhasználóknak. A rendszer egyik rendszeres felhasználója sofőrként az elmúlt 2 évben már több mint 700 ezer forintot spórolt meg autóútjai során, ráadásul új barátokat is szerzett.

A külföldi utak majdnem a felét teszik ki az AutoHopon kiajánlott utaknak, így az átlagos úthossz 500 km. Belföldön népszerűek a Budapest és vidéki nagyvárosok közötti utak, a külföldi célpontok között pedig az ausztriai és németországi városok, főként Bécs és München. Havonta jelenleg egyébként 14-15 ezer út valósul meg a rendszerben.

Az AutoHop szolgáltatása anyagilag egyelőre nem részesül a megvalósult utakból, de a professzionálisabb kiszolgálás fenntartásáért hamarosan prémium szolgáltatások is hozzáférhetőek lesznek.

Hírlevél

Hirdetés

ENJOY BUDAPEST

CITY MAP

Vendéglátás a Digitalstandon!

digitalstand vendéglátás

ONLINE KASSZA

Hirdetés

Közösségi oldalak

Rólunk

Olvassa magyarország elsőszámú szakmai portálját, ahol a vendéglátóipar, a turisztika és az idegenforgalom külföldi és belföldi történéseiről egyaránt tájékozódhat. Vendéglátás Online, nemcsak a szakmának!